پرهیز از نگاه سنتی اثربخشی کتابخانه‌های خراسان رضوی را افزایش داده است

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: پرهیز از نگاه سنتی به‌عنوان یکی از رویکردهای مهم این اداره کل در سال جاری اثربخشی فعالیت کتابخانه‌های استان را در ترویج فرهنگ مطالعه افزایش داده است.
کد خبر: ۹۵۵۸۷۲۳
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از خواف، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان در آیین آغاز به کار سالن نمایش کتابخانه باقرالعلوم (ع) خواف اظهار کرد: در رویکرد جدید فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی سعی می‌شود با پرهیز از نگاه سنتی به سلایق مخاطبان اعم از کودکان و نوجوانان و زنان و خانواده‌ها توجه خاص شود تا مخاطبان ضمن مطالبه‌گری بتوانند از فضای کتابخانه‌ها برای مطالعه و افزایش دانش و آگاهی خود بیشتر بهره ببرند.

 وی ادامه داد: در کنار ارائه کتاب، اطلاعات و آگاهی مخاطبان و مراجعان کتابخانه‌های عمومی از طریق پخش فیلم‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی سازنده مانند نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم عمار در سالن‌های نمایش کتابخانه‌های عمومی افزایش می‌یابد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به این که افزایش کتابخانه‌های سیار برای پر کردن خلأ کمبود کتابخانه‌های عمومی در نقاط مختلف استان خراسان رضوی نیز موردتوجه خاص قرار دارد خاطرنشان کرد: هر کتابخانه سیار نقش پنج کتابخانه عمومی را ایفا می‌کند و در یک بازه زمانی خاص می‌تواند در پنج نقطه به مخاطبان کتاب ارائه دهد.

 سبزیان مطرح کرد: باتوجه‌به کمبود تعداد کتابخانه‌های عمومی به نسبت جمعیت در خواف، فعالیت کتابخانه سیار در نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان کارایی لازم را دارد و باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.

 سالن نمایش کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع) شهر "قاسم‌آباد" از توابع شهرستان خواف با اعتبار هفت میلیارد ریال احداث و تجهیز شد که از این میزان پنج میلیارد ریال با همکاری فرمانداری خواف از محل حقوق دولتی معادن و ۲ میلیارد ریال از اعتبارات اداره کل کتابخانه‌های استان خراسان رضوی تأمین و پرداخت شد.

 پنج کتابخانه عمومی در شهرهای "خواف، قاسم‌آباد، سلامی و سنگان" و روستای "چمن‌آباد" و یک کتابخانه مشارکتی در بخش "جلگه زوزن" شهرستان خواف فعال است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار